Thursday, March 14, 2013

~~Cara untuk Tindik Telinga sendiri~~

hello...

ada x sesiapa yang berminat untuk tindik telinga sendri???

eh, x sakit tau...(tipula pula kalau x sakit.. ada sakit.. suma sikit saja...)

Peringatan awal :

Jika anda ingin menindik sendiri telinga anda.. perbuatan anda risiko anda tau... tapi percayalah aku try sendiri... x perlu takut.. kena berani... eh,,, u save bajet tau...!  hehe dan.. anda akan memperolehi pengalaman! kalau nak cabar diri anda... cabar rasa TAKUT... anda boleh try.. tapi ini untuk mereka yang ingin bertindik kat telinga saja ya.. tindik tempat lain... aku x suruh n x suka... Dan pastikan peralatan yang anda gunakan... adalah selamat.. ok??

Peralatan yang diperlukan :
  1. Anting2 atau benda yang boleh dijadikan anting2.. tetapi sebaiknya gunala anting2.. yang stailnya macam ni>>
  2. BEnda tajam yang logik di akal tuk cucuk telinga... fikirla apa yang sesuai... pin atau jarum pun boleh.. tp pilihla saiz yang logik..yang saiz kecik sangat nak buat apa??? susahla anting2 masuk... tapi kalau awak nak guna anting super besar... gunala jarum besar.. hahaha (eh jangan!)
  3. AIS atau ICE...
  4. Paling Penting.. KEBERANIAN!
Prosedure :

ok.. bahan2 da sedia.. da semangat nak tindik telinga sendiri? ok... ambik ice.. letak bawah n atas kawasan telinga yang hendak ditindik... biar sampai rasa kebas... kalau aku sampai ais tu hancur. hehe... kalau letak bawah kawasan telinga yg hendak ditindik saja pun boleh... yang penting rasa KEBAS.
pastu.. ambik pin atau anting2 yang tajam macam gambar kat atas tu.. sebelum tu pastikan peralatan yang digunakan bersih lagi suci.. hehe jangan yang da berkarat awak guna.. x pasal2 dapat kancing gigi pula!! pastu... berdoala... jangan tunggu lama2... jangan sampai hilang rasa kebas tu... k,.... cucuk kuat2....KUAT2!! beranikan diri... boleh tu.. "tup" da dengar bunyi tu?? ok.. done... pastu ambik penutup anting2 tu... tutup anting2 tu.. atau keluarkan semula pin tu... ganti dengan anting2... pastu biarkan... jangan buka...

Kesan :

sekejap lagi.. anda akan merasa denyut2 kat bahagian yang berkenaan.. ada rasa panas2 sikit... adalah sakit sikit... sikit sajala!! DARAH? eh xda kot.. atau mungkin ada pendarahan sikit.. tp x terkesan pula... hehe


Selamat Mencuba...


2 comments:

dian alamsyah said...

very extreme :o ... nggak pakai acara meneteskan air mata kah? hehehhehe

kak sal said...

Terima kasih..ada seram2 sikit baca..mmg betul2 perlu berani..